Veel dikker gaat het niet worden. De nieuwe Trek Slash+ enduro e-MTB. 170mm veerweg voor en achter en een motortje om je tijdens de rit te ondersteunen. Een tikkeltje overkill als je alleen af en toe een gravelpaadje in het bos pakt. Deze nieuwe Slash+ is voor het ruigere werk.
Het nieuwe carbon frame is ontworpen rond de high pivot vering. (Het draaipunt is hoger in het frame, waardoor je flinke hindernissen makkelijk kan nemen). En daar is deze enduro e-MTB ook voor gemaakt, flinke hindernissen. Hij wordt standaard in een mullet setup (29″ voor, 27,5″ achter) geleverd. Uitgezonderd maat S want die heeft ook een 27,5″ voorwiel.
De geometrie is nagenoeg gelijk aan de gewone Slash zonder motor. Je kan de balhoofdhoek aanpassen met bijbehorende cups. Je kan de bestaande 63,5 +/- 1 % aanpassen. Ook is de lengte van de liggende achtervork afhankelijk van je maat MTB. Zo proberen ze het gevoel dat de bike heeft, gelijk te krijgen bij de verschillende maten. Ook is er meer ruimte voor langere dropperpost.
De motor is de stille TQ HPR50 die we nog kennen van de Trek Fuel EXe. De motor levert 50Nm en vergeleken met de Fuel EXe krijgt hier een grotere 580Wh accu. De motor is iets aangepast zodat hij het fijnst werkt met een high pivot bike. Je kan er nog een range extender van 160Wh bij kopen die je in je bidonhouder kwijt kan. Dan ben je wel direct je enige bidonhouder die het frame heeft kwijt.
Zoals gezegd zal deze enduro e-MTB hier niet zo heel veel verkocht worden. Maar mocht je geïnteresseerd zijn dan heb je keus uit twee uitvoeringen die beide net iets meer dan 20kg wegen. De Trek Slash+ 9.9 is het topmodel met een adviesprijs van € 11.999,-. Het andere model is de Trek Slash+ 9.7 met een adviesprijs van € 7.999,-. Elk is er in twee kleuren. Helemaal onderaan zie je de foto’s van de modellen met bijbehorende specs.
Meer info via Trek