Mijn aandacht werd vooral getrokken door de kleur. En dit keer niet eens een topmodel dat er het meeste uitspringt als het gaat om design. De Lapierre XRM 9.9 is al het hele jaar te koop en de kans is groot dat er in 2026 weer nieuwe kleuren komen, dus misschien moet je op de valreep van dit jaar nog even je slag slaan als je deze uitvoering ook tof vindt.
Verschil tussen XR en XRM
Bij de full suspension’s van Lapierre kies je tussen een XR of XRM uitvoering, waarbij die laatste is uitgevoerd met 120 mm travel ten opzichte van 100 mm in de XR. De XR is in blauw-paars en minder opvallend dan deze lichte 9.9 XRM. Ook is de prijs iets gunstiger: € 6.699,- ten opzichte van € 7.599,-. Hoe de kleur precies heet, benoemt Lapierre niet expliciet, maar laten we er voor het gemak tikkeltje groen of saliegroen van maken.

De XRM 9.9 is voorzien van een elektronische SRAM AXS GX-groep, de goedkoopste draadloze groep uit het gamma. De remmen zijn ook van SRAM (Level Silver Stealth met twee zuigers). Op de dempers met dus elk 120 mm veerweg is niet bezuinigd: FOX Factory 34 Float SC en FOX Factory Float-achterdemper. Ook de wielset komt van het Franse merk: Lapierre XC SL 29″. Deze afmontage is standaard voorzien van Limotec A1 Light dropper met 100mm travel voor maat S-M en 125mm vanaf maat L.
Meer bij Lapierre.








