De iLynx+ SL range van BH wordt verder uitgebreid met een aluminium versie van de E-MTB. En als je aluminium leest, dan betekent een gunstiger prijs dan de carbon uitvoeringen van de trail en enduro bikes. In totaal worden er 4 nieuwe instapmodellen toegevoegd: twee trail en twee enduro versies.
Welke lasnaden?
Om de aluminium triple-butted buizen in de goede vorm te krijgen maken ze gebruik van hydroforming. Daarna worden ze aan elkaar gelast. Die lasnaden hebben ze trouwens erg goed weggewerkt. De plek waar je nog kan zien dat het om een aluminium frame gaat is bij de liggende achtervork. Die hobbels verraden dat het om aluminium gaat, al vraag ik me af of het je opvalt als je het niet van tevoren weet.

Het frame heeft veel features meegekregen van de carbon versie, zoals de super boost achteras. De liggende achtervork is 44 cm, zodat de bike lekker wendbaar is. Zoals je ziet lopen de kabels ook mooi door het frame. Ze gaan bij het balhoofd het frame in. Ook strak is de zadelpenklem, want ze hebben gekozen voor een geïntegreerde.
Shimano motor
Het topmodel van de aluminium BH iLynx+ SL heeft de Shimano EP801 motor. De andere drie versies hebben de EP6 van Shimano. Ze hebben een maximaal koppel van 85 Nm. De interne accu heeft een capaciteit van 630 Wh en je kan er nog een range-extender bij kopen die nog eens 180 Wh toevoegt.

De trail uitvoering heeft 140 mm veerweg achter en een 140 mm of 150 mm voorvork, afhankelijk van welke versie je kiest. De enduro uitvoering heeft een grotere veerweg. 160 mm achter en een voorvork met 160 mm of 170 mm, ook weer afhankelijk van de versie die je kiest. De BH iLynx+ SL aluminium is er vanaf € 4.199,90. Wil je toch voor het topmodel in carbon gaan, dan ben je € 8.799,90 kwijt.
meer info via BH Bikes





